sreda, 28. oktober 2009

špansko popoldne



Popoldne sva z Mojco začeli z olivami don felipe in tradicionalno paello, ki jo pripravljajo v Valenciji v španski restavraciji pod ljubljanskim gradom.Nato sva se odpeljali na Bled na Dalijevo razstavo..Sicer dela, ki so razstavljena niso v mojem izboru njegovih najljubših, pa vseeno..Na razstavi je več kot 200 grafičnih del iz dveh zaključenih opusov: Biblie sacre in Božanse komedije.Sicer mi je bila pa veliko bolj všeč zbirka knjig o Daliju, ena še posebej, in sicer Dali s mustache..






Gre za fotointervjuje, pri čemer Dali na vprašanja odgovarja z nadvse domiselnimi odgovori, ki jih podčrta s kreacijami iz svojih znamenitih brčic...Zelo simpatična knjižica ;)






za nostalgijo po lanskem poletju pa še Teatro museum v Figuerresu, ki sem ga lani obiskala že drugič, obvezni kraj za vse, ki jih Dali vsaj malo fascinira..




in prelepi Port llagat in Casa Dali, čisto na vzhodnem koncu Katalonije, kjer sta z Galo živela do njene smrti..
Hiša, ki je sestavljena iz več manjših ribiških hišk, ki jih je Dali povezal in opremil v prelepi labirint in je vsaka soba po svoje dekorirana z njegovimi iluzijami, kjer so rastavljeni njegovi čopiči, cela sobica raznoraznih barv, ki jih je uporabljal,  njuni osebni predmeti,terasa,park z bazenom in veliko več...vsekakor priporočam, še bolj kot njegov priljubljeni muzej, ki ima to pomanjkljivost, da je vedno prenatrpan...


7 komentarjev:

  1. Ola! Krasen španski dan sta si privoščili:-)(upss, katalonski!).

    OdgovoriIzbriši
  2. res je, katalonci se tudi borijo za samostojnost in njihov jezik je tudi zelo poseben..si z mojo pogovorno španščino nisem mogla kaj dosti pomagati ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Zamisli si šele, ko se pred tabo pojavi pisana beseda in človek v poplavi ksjev išče ključno besedo, ki bi mu prižgala žarnico. Ko jo najde pa samo še upa, da je vse tiso, kar je okoli napisano okusno. Kalamari in bakalar. In bilo je dobro. Zelo.

    OdgovoriIzbriši
  4. ooh(: super...
    komi čakam tut js, da grem nasledni teden..mm

    bla v njegovem muzeji, mi je blo zlo všečno in zdej bi šla še v katalonijo-sm si kr "naslikala" v glavi po tvojih besedah, verjetno še bol pristno...mmhm

    OdgovoriIzbriši
  5. Ravno danes sem ob kavi razvijala teorijo, da je bil Dali en tak Johny Rotten slikarstva. Ne me napak razumet, priznavam vrednost tako Sex pistolsom kot Daliju, imam pa pri obeh občutek, da je bil njun doprinos bolj inovativne narave.
    Ali se motim?

    BTW, RES imaš fin blog

    OdgovoriIzbriši
  6. hvala polonap ;)tvoj je tudi zelo fin..
    vsekakor je bil Dali predvsem velik ekscentrik, ki je z razkošnim življenjem in dostikrat skrajno bizarnostjo, ki sta jo živela skupaj z Galo, pritegnil pozornost nase.. mislim pa,da je bil vseeno vsestranski umetnik, s svojim prepoznavnim stilom..meni so všeč predvsem slike v stilu njegove verjetno najbolj znane Vztrajnost spomina, ure, za katere je dobil navdih v topljenem camenbertu;)pa njegove iluzije z ogledali in podobnim..pa mimgrede..naredil je logo za lizike chupachups ;)težko pa gledam njegove slike polne nasilja in mazohizma..

    OdgovoriIzbriši
  7. To razstavo sem tokrat izpustila, sem pa bila pred časom v Benetkah, ki mi je bila zelo všeč..upam, da kdaj odpotujem še kam dlje...

    OdgovoriIzbriši